środa, 30 czerwca 2010

Przewaga reklam Adwords nad pozycjonowaniem

Utworzenie pierwszej kampanii reklamowej i jej uruchmomienie trwa zaledwie kilka minut i nasza reklama może od razu być widoczna zarówno w sieci wyszukiwania google (jako wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce google) zarówno w wersji polskiej jak i wszystkich zagranicznych odmianach wyszukiwarki google. Czyi na dobrą sprawę w kilka minut nasz przekaz reklamowy może dotrzeć do setek milionów ludzi na całym świecie. To chyba jedna z największych zalet sieci reklamowej google w moim przekonaniu.


Natomiast pozycjonowanie to długotrwały proces polegający na ciągłym wzmacnianiu pozycjonowanej domeny poprzez zamieszczanie odnośników (linków) do pozycjonowanej strony na innych stronach. Ten proces wymaga czasu – dużo czasu i jest nie przewidywalny. Wśród klientów mojej firmy są i tacy, którzy dali się nabrać na usługę pozycjonowania „za 50zł” zakupioną na allegro, czy też „gwarancja top3”, ale po uprzedniej „opłacie instalacyjnej w wysokości 150zł”. Nie wspomne już o ofertach typu: „Twoja strona na pierwszej pozycji w google w 30 dni”. Są to oferty nie poważne oderwane od rzeczywistości.


Teraz każdy powie no tak, ale pozycjonowanie jest tańsze od reklam w google. Nic bardziej błędnego. Korzystając nawet z usługi typu „płatność tylko za pozycje 1-10” należy pamiętać o tym, że aby strona pojawiła się w pierwszej dziesiątce wyników Google musi upłynąć trochę czasu, w tym samym czasie Twoja reklama może już pojawiać się ponad wynikami wyszukiwania w sieci wyszukiwania Google. Internaci poszukujący produktów w internecie zdecydowani na ich zakup klikają w reklamę i przechodzą do zakupu produktu, czyli natychmiast nasza inwestycja (kampania reklamowa) przynosi dochów. Fachowo nazywa się to zwrotem z inwestycji ROI.


Czyli jeśli oczekujemy szybkich efektów i poajwienia się firmy w Internecie reklama w sieci wyszukiwania to sprawdzona, ekspresowa i pewna metoda na zaistnienie w wyszukiwarce Google.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz