piątek, 2 lipca 2010

Podstawy Adwords – określenie celów

Na początku trzeba zadać sobie pytanie co chcemy osiągnąć i jaki jest cel naszej działalności.

Generalnie wyróżniamy następujące cele:
1. cel sprzedażowy
2. cel brandingowy
3. cel informacyjny

Najczęściej celem jest sprzedaż produktu, czy też usługi, ale jednocześnie mogą to być inne czynności jak np. wykonanie telefonu do naszej firmy przez klienta, czy też zapisanie się do listy mailingowej. Tutaj Internauta wie dokładnie wie czego szuka, ale nie wie gdzie to ma kupić, więc warto aby nasza reklama pojawiła się na żółtym tle nad wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jeśli tekst reklamy jest adekwatny do strony na która trafia Internauta jest duża szansa, że dokona zakupu produktu.

Kampanie brandingowe mają na celu zaistnienie w świadomości Internatów. Logo, czy nazwa firmy po takiej kampanii będzie kojarzona z danym produktem, linią produktów, lub branżą. Cel takiego działania jest taki, że jeśli po zakończeniu kampanii Internauta będzie zdecydowany zakupić dany produkt np. wysokiej jakości Grill Amerykański, przypomni sobie o firmie, która reklamowała się jako np. Wyłączny importer wysokiej jakości grilli amerykańskich i wyszuka już poprzez tradycyjną wyszukiwarkę importera grilli amerykańskich i zakupi taki produkt, później poleci go znajomym.

Kampanie informacyjne mają na celu zapewnienie firmie opinii eksperta w danej dziedzinie. Tak więc biuro podróży chcące uzyskać powyższe może reklamować się również na ogólne frazy jak np. Egipt, Francja, kultura Francja, Egipt piramidy. Przy takich wyrażeniach oczywiste jest, że Internauci nie mają na celu zakupu wycieczki, a uzyskanie informacji na temat danego kraju, jego kultury, czy obyczajów. Czy jest sens, aby reklamować stronę zawierającą takie informacje? Oczywiście. Internauta jeśli znajdzie na takiej stronie to czego szuka zapamięta sobie logo firmy, w tym przypadku logo biura podróży i jeśli później będzie poszukiwał już takich informacji jak „wycieczki last minute Egipt” i ponownie natrafi na stronę tego samego biura podróży, skojarzy logotyp, który napotkał już wcześniej poszukując innych informacji jest bardziej prawdopodobne, że skorzysta z usług tego biura podróży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz