Jeszcze w zeszłym roku atrybut rel o wartości nofollow warto było używać, aby kierować przepływ PageRank na stronie, tak aby "promować" te strony które sami chcieliśmy promować np. w celu nadania wysokiego współczynnika jakości PageRank w zapleczach do pozycjonowania.
Po zmianach w algorytmie google, gdzie rel=nofollow obniża całkowitą moc strony, atrybut ten zniknął praktycznie z zaplecz pozycjonerskich.
Obecnie zgodnie z wytycznymi google atrybutu rel=nofollow należy stosować głównie w przypadku reklam pojawiających się na stronie. To znaczy jeśli publikujemy reklamę na stronie to w odnośniku należy zastosować rel=nofollow. Dzięki temu nie przekażemy mocy naszej strony do obcej strony. Dodatkowo warto, aby reklamy były wygenerowanie za pośrednictwem Javascriptu w odnośnikach również zawierały atrybut rel=nofollow.
Swego czasu atrybut rel z wartością nofollow stosowałem w lokalizatorach na stronach tzn cześćiach kodów wskazujących, gdzie w danej chwili znajduje się użytkownik np.
Strona główna › Meble Stylowe › Siedziska › Krzesła
,gdzie kolejne części lokalizera były odnośnikami do poszczególnych kategorii w serwisie (bez rel=nofollow), a fraza strona główna jak sama nazwa wskazuje była odnośnikiem do strony głównej sklepu (tutaj, aby nie przekazywać bezsensownej frazy stronie głównej serwisu link został otagowany atrybutem rel=nofollow). Jednakże takie działania osłabiało moc wychodzącą każdej strony o właśnie 1/n jej mocy, gdzie n to ilość odnośników na stronie.
Rozwiązanie okazało się banalne.
Sklep Meblowy › Meble Stylowe › Siedziska › Krzesła
Zamiast frazy "Strona Główna" użyłem frazy "Sklep Meblowy", dzięki czemu strona główna została mocno podlinkowana wewnętrznie frazą sklep meblowy - efekt skok o 20 pozycji w kierunku pierwszej dziesiątki.
Nie zalecam stosowania rel=nofollow przy budowaniu stron internetowych. Lepiej poświecić trochę więcej czasu i dokładnie przemyśleć budowę strony www, tak aby była zgodna z wytycznymi wyszukiwarek internetowych oraz przyjazna i funkcjonalna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz